Kitenation.seAktuelltKitesnackGoPro Hero Hjälmkamera
Sidor: [1]   Gå ned
Skriv ut
Författare Ämne: GoPro Hero Hjälmkamera  (läst 189 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
AndreasB
KN-o-holic

Antal inlägg: 130

« skrivet: 2010,Juli 29, 09:19 »

Tja

Tittar på att köpa en GoPro Hero kamera begagnad. Hittade en annons med en för 500pix. Det är alltså den gamla varianten utan HD. Verkar vara lite halvtaskig kvalite om man tittar på klipp på nätet. Nån som har nån erfarenhet av kameran?

/A
Loggat

Kites:
FS Pulse 13
FS Pulse 7
FS Psycho1 12.5
Bräda: Fanatic PaleRider 152
Kite level: Lv1 Rescue victim
Walle
KN-o-holic

Antal inlägg: 477

« Svara #1 skrivet: 2010,Juli 30, 09:23 »

Jag har HD varianten(HD surf hero), köpte från usa och gav inte mer än ca 2100:- inkl expressfrakt innom landet...

Alla känner väl någon som bor/är/ska till usa så det går ju att fixa hem den för under 2000:-

varför köpa nått dåligt bara för att det e billigt...?
Loggat

knapptor
KN-o-holic

Antal inlägg: 101

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

« Svara #2 skrivet: 2010,Augusti 04, 20:16 »

Jag har en vanlig.
Några tips är att bara använda riktigt bra batterier, jag använder enbart de rekommenderade. De är svinaktigt *dyra men de är de ända som ger acceptabelt resultat tidsmässigt. Om man inte använder de batterierna så funkar det nästan inte alls så fort det skakar och blir lite kallt.

Sen tar kameran max 2GB minnes kort. Stora kort funkar ibland vid riktigt korta videos men filmerna blir ofta ändå korrupta på de större korten, så skit helt enkelt i det.

Vid bra ljus blir bilderna fantastiska, men när det mulnar till och det kommer lite svarta moln eller om det bara börjar bi mörkt så blir det inta bra alls.

*(fast man brukar kunna få 6 st för 80kr på teknink magasniet istället för 4st för 80kr som är det vanliga priset)
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
Skriv ut
Gå till: