Sidor: [1]   Gå ned
Skriv ut
Författare Ämne: Bindning lossnat  (läst 174 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jensa mannen
Färsking
*

Antal inlägg: 9

« skrivet: 2010,Juli 25, 20:35 »

Hej!
Var ute och testade min Crazyfly bräda idag efter båt, grymt skön tyckte jag, dock gjorde jag en vurpa efetr ett hopp och ena skruven till bindningen lossade, jag skruvade dit den igen men då lossar den senare igen och jag ser att gängorna i brädan är skadade/slitna.  Hur fixar man detta på bästa sätt så man inte skadar den mer än vad redan är?

Måste man borra nytt hål? Superlim? (håller de verkligen?) Större skruv? ska jag lämna in? (och isf vad är ett rimligt prist på ett sånt jobb) eller ska jag meka hemma?

Tacksam för svar från erfarna fixare.

/Jensa
Loggat
Kitesurfaren
Färsking
*

Antal inlägg: 14

« Svara #1 skrivet: 2010,Juli 25, 21:09 »

Om gängorna är sönder så är det nog rätt kört. Annars köp "gäng-lim" på järnhandeln, clasohlson etc, den starkaste typen
Loggat
gepe
Lagominläggare
**

Antal inlägg: 62

« Svara #2 skrivet: 2010,Juli 25, 21:40 »

Annars kan det ju kanske funka med helicoil.
http://www.collycomponents.se/index.php/component/virtuemart/category/49/skruvförband/gängförstärkning-metall/helicoil-plus?gclid=CIDexrm2h6MCFQcsDgodnxEAZQ

Det kanske inte finns till så grunda hål som i en kitebräda, men det kan ju vara värt att kolla...

Hur som helst, Lycka till!
::göran
Loggat

O766-47O 6O8
cortex
Skye

Antal inlägg: 1 851

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010,Juli 26, 09:57 »

Om det finns tillräckligt med material kvar i inserten kan du ju använda en gängtapp och göra nya gängor som är en dimension större.
In å handla gängtapp på Bauhaus och få tag i en ett steg större skruv som passar så borde det vara löst.
Loggat

http://www.kajtech.nu

“There are Pitts Specials and there are other airplanes. The two should never be confused.”
AST
Lagominläggare
**

Antal inlägg: 54

« Svara #4 skrivet: 2010,Augusti 04, 16:41 »

Eftersom du inte åker Cabrinha så kan du dra en genomgående bult Glad
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
Skriv ut
Gå till: