Kitenation.seLokala surfsnack. Vem surfar var och när?Öland (Moderator: Robert)Bestulen på Sandbergen Stora Frögården.
Sidor: [1]   Gå ned
Skriv ut
Författare Ämne: Bestulen på Sandbergen Stora Frögården.  (läst 246 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Floke
Färsking
*

Antal inlägg: 6

« skrivet: 2010,Juli 25, 12:42 »

Hej

Har någon sett något?

Tisdagen den 20 juli tältade jag i skogen direkt intill stranden vid den populära Kitespoten söder om Haga Park. Spoten vid vandrarhemmet Stora Frögården.

Mellan 12.30-19.00 kiteade jag nonstop eftersom jag vill utnyttja tiden jag var på Öland maximalt. När jag kom tillbaka var mitt tält stulet trots att det fanns många kiteare på plats. Inte ens någon tältpinne fanns kvar. Någon borde sett något.

Tältet var ett blågult 3-manna tält och var det enda tältet som stod där för tillfället. I tältet hade hade jag en blå enkel och en blå dubbelmadrass, sängkläder, Strålkastarhandlampa, Osram batteridriven lysrörslampa med fjärrkontroll, regnkimono, kläder och en liten MP3-spelare.

Allt var borta.

Har någon sett eller hört något vore jag tacksam för information.

M.v.h Volker
Loggat
hans
KN-o-holic

Antal inlägg: 498

« Svara #1 skrivet: 2010,Juli 25, 22:40 »

Tragiskt!
Jag var där och körde på eftermiddagen 20:e (en vanlig session och sedan downvinder till Färjestaden från 15:30) -var uppe till bilen några gånger men såg inget som jag reagerade på.
Daniel (här på KN) blev av med bräda på beachen när han var ute och körde -tror det var sommaren 2008. (finns diskuterat här om du letar i gamla filer eller på Daniels inlägg)

Tydligen ett farligt ställe!   Va?
Loggat

Incredible Value!
Hans B
hans
KN-o-holic

Antal inlägg: 498

« Svara #2 skrivet: 2010,Juli 27, 13:00 »

En tanke som slog mig,
beträffande ditt stulna tält: har du kollat med markägaren?
Eller stor frögården (eller vad det där stf-vandrarhemmet som ligger intill nu heter)?

Enligt allemannarätten får man bara campa på annans mark utan tillstånd en natt. Kan ju hända att någon snedtänt när tältet stod kvar över dagen och bestämt sig för att statuera exempel?

Va?

Kommer ihåg att jag såg något som var inslaget i pressäningar (kunde varit tält mm) och undrade varför någon lämnat det så över dagen? Kan det varit ditt tält? Eller var det någon annan som snabbpackat över dan?

Va?
« Senast ändrad: 2010,Juli 27, 13:02 av hans » Loggat

Incredible Value!
Hans B
Floke
Färsking
*

Antal inlägg: 6

« Svara #3 skrivet: 2010,Juli 27, 13:20 »

Hej

Jag har kollat med både märkägare och städarna efter Reggae festivalen. Ingen visste något.

Tack ändå för att ni kommer med synpunkter.

M.v.h Volker
Loggat
Zelea
KN-o-holic

Antal inlägg: 159

« Svara #4 skrivet: 2010,Augusti 06, 10:38 »

Lösningen på gåtan är kanske reggae-festivalen. Att dela tältplats med 5000 höga dreddlockade ungdomar medför vissa risker... Trist ändå att bli av med grejerna.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
Skriv ut
Gå till: