Den parallellen är jag inte med på överhuvudtaget...=).
Alkohol är något man SJÄLV väljer att inmundiga, jag väljer inte att vinden ska byta riktning och bli byig, det gör den tyvärr själv. Men det påverkar i sin tur mig så att jag inte kan hålla höjd och riskerar att guppa in i badviken.
Nej, jag tror inga argument i världen hjälper oss heller, för jag förstår verkligen inte det här förbudet.
Ok, jag kunde gjort en annan jämförelse och använt ett annat ordval men jag tyckte det såg roligt ut att bara skylla på vinden.
1.Om man bara åker fram till udden och vänder så har man gjort ett val som påverkar utgången.
2.Om man märker att vinden börjar svikta och istället för att chansa en extra runda går upp och landar din kite påverkar det också utgången.
Att det sedan i de flesta fall inte funkar så när man är på vattnet är en annan sak.. men man har alltid ett val.
Nej jag förstår inte förbudet heller, vare sig på Gålö eller på Dalarö ( om det nu är någon relevans i det öht).
Men hur tycker du att man ska förhålla sig till frågan om man nu ska försöka göra något åt problemet i stort?