Stockholm Kiteboard
Lagominläggare

Antal inlägg: 75
|
 |
« skrivet: 2007,Juli 03, 18:11 » |
|
Gålö Kitebeach- kiteförbud![/i]
Idag, 23/7, beslutade Gålö Havsbad att tillsvidare införa totalt kiteförbud på Gålö havsbad/ Gålö kitebeach. Detta beslut grundar sig i att flertalet personer inte följt de regler som gäller och seglat bland badgäster och således inte visat dem respekt. Det är alltså av säkerhetsskäl som kiteförbudet införs.
Detta är givetvis oerhört tråkigt och ledsamt då det drabbar alla. Även dem som skött sig, varit försiktiga och kört respektfullt. Förhoppningsvis väcker detta en tankeställare som resulterar i att alla kör varsamt och klokt på andra spots framöver. En olycka får inte inträffa.
Förbudet gäller från idag och viktigt att det respekteras. Det kommer hjälpa oss i vår fortsatta dialog med Gålö. Information kommer även finnas på Gålö.
MVH Stockholm Kiteboardklubb genom Maria Andersson, ordförande
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2010,Juli 25, 23:29 av Stockholm Kiteboard »
|
Loggat
|
|
|
|
Rubbad32
KN-o-holic

Antal inlägg: 166
|
 |
« Svara #1 skrivet: 2007,Juli 06, 11:48 » |
|
Igår (5/7 var det grymt fin surf på Gålö. Tyvärr var det flera som körde nära land inne i badviken ( den första viken), samt även några nybörjare som övade där, vidare hade några personer också sina kites på stranden där!!!. Fortsätt så och det blr snart förbud på hela Skälåker. Jag skulle iaf inte vilja vara den person som orsakar att förbud införs...
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jag é en sån där som inte syns- syns det?
|
|
|
|
Conny B
|
 |
« Svara #2 skrivet: 2007,Juli 06, 12:16 » |
|
Igår (5/7 var det grymt fin surf på Gålö. Tyvärr var det flera som körde nära land inne i badviken ( den första viken), samt även några nybörjare som övade där, vidare hade några personer också sina kites på stranden där!!!. Fortsätt så och det blr snart förbud på hela Skälåker. Jag skulle iaf inte vilja vara den person som orsakar att förbud införs...
Håller med, riktigt najs. Perfekt tryck i 10:an. Jag tror man måste säga till dom som kör där på plats. Jag menar alla kanske inte vet om detta forum och vet att det är kiteförbud.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Rubbad32
KN-o-holic

Antal inlägg: 166
|
 |
« Svara #3 skrivet: 2007,Juli 06, 12:49 » |
|
Håller med! men det kan ju vara några som läser här också förhoppningsvis.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jag é en sån där som inte syns- syns det?
|
|
|
|
Kemp
|
 |
« Svara #4 skrivet: 2007,Juli 06, 16:10 » |
|
Jag var där på förmiddagen hade gött tryck i kiten, efter ett tag kom det en gäng windsurfers (fattar dom inte vilken sport som är bäst?  ) och dom hade ingen koll på "surfzonen". Jag snackade med ett par av dem men man borde kanske informera stockholms surfklubbar/forum om vilken överenskommelse som är gjord. Är detta något för sthlm kiteklubb att ta tag i?
|
|
|
|
|
Loggat
|
BugsBalance Slackline Kits - Öva upp din balans när det inte blåser! -------------------------------------- Ozone Sport II 9 Ozone Sport II 11 Spleene RIP 28 & ett andetag Helium för lättvindsdagar
|
|
|
|
Skye
|
 |
« Svara #5 skrivet: 2007,Augusti 13, 08:38 » |
|
Kan Mr Fripp eller Mr Klapp lägga den här som sticky? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tom Tom
Global Moderator
KN-o-holic

Antal inlägg: 1 048
|
 |
« Svara #6 skrivet: 2007,Augusti 14, 15:02 » |
|
Har du inte den ikonen nere tv? Det har jag. he eh he.
|
|
|
|
|
Loggat
|
TEAM Skäggsvett - Summer\'s got nothing on me
|
|
|
xHurre
KN-o-holic

Antal inlägg: 135
|
 |
« Svara #7 skrivet: 2008,Juli 07, 19:00 » |
|
Gålö är alltså inget för halv-rookies som inte kan ta höjd?
|
|
|
|
|
Loggat
|
\\\\\\\"Anything that gets your blood racing is probably worth doing.\\\\\\\"
|
|
|
|
Skye
|
 |
« Svara #8 skrivet: 2008,Juli 07, 20:19 » |
|
Jo, vi har ju en kitebeach ju.
+ så är det nog inte mycket badgäster när det är 14 grader och moln.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
AndreasB
KN-o-holic

Antal inlägg: 130
|
 |
« Svara #9 skrivet: 2008,Juli 07, 23:20 » |
|
Såg när vi var där i Söndags att det var några som launchade på badstranden. 3-4 kites på badstranden. Det var dålig vind och blev inte mycket åkt, men det är väl ändå bättre om vi håller oss till den beach vi fått.
/a
|
|
|
|
|
Loggat
|
Kites: FS Pulse 13 FS Pulse 7 FS Psycho1 12.5 Bräda: Fanatic PaleRider 152 Kite level: Lv1 Rescue victim
|
|
|
Zelea
KN-o-holic

Antal inlägg: 159
|
 |
« Svara #10 skrivet: 2009,Juli 06, 11:37 » |
|
Funderar på att köra på Gålö idag. Är sådär på att ta höjd men inte lär det väl vara några badankor där idag? Är Gålö generellt bättre än Dalarö?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tobbe
KN-o-holic

Antal inlägg: 205
|
 |
« Svara #11 skrivet: 2009,Juli 06, 16:18 » |
|
Klubben bör driva att tillsammans med Campingen ta fram skyltar så de känner att klubben tar så stort ansvar vi kan för att förhindra olyckor och missnöje bland övriga badgäster. Skulle det ändå uppstå problem har vi gjort det vi kunnat och ett förbud kan därmed ev undvikas lite längre än om vi inte gör något. Även Gålö Camping måste förstå att vi inte kan ta ansvar för alla lösdrivande kitare som inte kollar in Kitenation och infon om spotsen. /Tobbe Jag var där på förmiddagen hade gött tryck i kiten, efter ett tag kom det en gäng windsurfers (fattar dom inte vilken sport som är bäst?  ) och dom hade ingen koll på "surfzonen". Jag snackade med ett par av dem men man borde kanske informera stockholms surfklubbar/forum om vilken överenskommelse som är gjord. Är detta något för sthlm kiteklubb att ta tag i?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Waltha
KN-o-holic

Antal inlägg: 287
|
 |
« Svara #12 skrivet: 2009,Juli 06, 17:08 » |
|
Här är några bra skyltar för nitiska skyltälskare: 
|
|
|
|
|
Loggat
|
 070-542 56 59
|
|
|
Broschan
KN-o-holic

Antal inlägg: 1 276
|
 |
« Svara #13 skrivet: 2009,Juli 06, 17:34 » |
|
Funderar på att köra på Gålö idag. Är sådär på att ta höjd men inte lär det väl vara några badankor där idag? Är Gålö generellt bättre än Dalarö?
Bara du kör där det är tillåtet och inte lajjar in i badviken är det lugnt. Kan du inte hålla höjd och utanför den dragna linjen på kartan så är rekommendationen att inte åka förbi udden ( och riskera att hamna i badviken.) 1st fuckup till o vi kan nog räkna med att bli bannade där.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Stockholm Kiteboard
Lagominläggare

Antal inlägg: 75
|
 |
« Svara #14 skrivet: 2010,Juli 23, 15:41 » |
|
Gålö Kitebeach- totalt kiteförbud!
Idag, 23/7, beslutade Gålö Havsbad att tillsvidare införa totalt kiteförbud på Gålö havsbad/ Gålö kitebeach. Detta beslut grundar sig i att flertalet personer inte följt de regler som gäller och seglat bland badgäster och således inte visat dem respekt. Det är alltså av säkerhetsskäl som kiteförbudet införs.
Detta är givetvis oerhört tråkigt och ledsamt då det drabbar alla. Även dem som skött sig, varit försiktiga och kört respektfullt. Förhoppningsvis väcker detta en tankeställare som resulterar i att alla kör varsamt och klokt på andra spots framöver. En olycka får inte inträffa.
Förbudet gäller från idag och viktigt att det respekteras. Det kommer hjälpa oss i vår fortsatta dialog med Gålö. Information kommer även finnas på Gålö.
MVH Stockholm Kiteboardklubb genom Maria Andersson, ordförande
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|